Самобуд – це самовільно збудований об’єкт, будівництво якого відбувалося без дозвільних документів. Самовільно збудовані об’єкти без належного документального оформлення не підлягають продажу (даруванню чи передачі у спадок) чи іншому переоформленню так як “не існують в юридичній площині”.
Щоб узаконити самобуд – потрібно пройти процедуру документального оформлення, яка полягає у виготовленні необхідних документів щодо будівлі та земельної ділянки, на якій розташований самобуд.
Як узаконити самобуд та отримати право власності? Які документи для цього потрібні? Про це все ми поговоримо у цій статті.
Самовільне узаконення незаконної забудови передбачає наявність низки паперів, список яких відрізняється до кожного самобуду. Щоб узаконити садові, житлові/дачні будинки та прибудови (гаражі, літні кухні, басейни тощо), будівництво яких відбувалося в період до 1992 року, незалежно від їхньої площі, потрібні такі документи:
Садові, житлові/дачні самобудови площею до 500 квадратних метрів включно, будівництво можна узаконити та ввести в експлуатацію, коли є такі папери:
Узаконення садових, житлових/дачних самобудів площею понад 500 квадратних метрів та їх прибудов, відбувається за наявності:
Нежитлові будівлі класу СС1 та прибудови до них можна узаконити, зібравши такі документи:
Щоб узаконити самобуд нежилого типу, класів СС2, СС3 а також прибудови до них та перебудови, потрібні:
Технічний паспорт будівлі виконує наша організація в рамках робіт по узаконенню самобудів. Важливим аспектом, щоб легалізувати самобуд є отримання права користування чи власності на землю, на якій відбувалося будівництво, без якого, на жаль, самовільну забудову неможливо документально оформити. Зверніть увагу, що в нашій компанії виготовлення та підготовка документів входить у вартість послуги.
Залиште заявку та отримайте спеціальну пропозицію
Проводиться огляд самобуду, оцінка значень, параметрів та його характеристик, за результатами яких видається технічний звіт та технічний паспорт на самовільно збудований об’єкт, що значно полегшує його узаконення.
Для цього збирається низка документів (їх специфіка залежить від типу споруди) і подається до Державних інспекцій, які розглядають їх 10 робочих днів (тобто два тижні) і, як результат, видають декларацію про готовність самобуду до експлуатації або повернення документів на самовільну забудову для подальшого доопрацювання, узаконення об’єкта без цієї декларації неможливо.
Для того, щоб зареєструвати самобуд та закінчити його оформлення, низка документів подається державному реєстратору нерухомого майна, їх розгляд займає 5 робочих днів. Далі він видає виписку, яка є документом, що підтверджує право власності на об’єкт. Компанія ВСЕ ЗАКОННО виконує повний цикл узаконення самобуду (самовільно побудованого об’єкту) під ключ без зайвих проблем для замовника.
Крім можливості самовільно легалізувати, тобто провести оформлення самобуду для житла в Україні, виконавши реєстрацію прав через державні органи, є можливість це зробити через суд. У такому разі подається заява до суду, і очікується розгляд справи. Щоправда, варто зазначити, що такі справи не завжди закриваються на користь позивача, і узаконення об’єкта надійніше проводити через державні органи.
На судовому засіданні важливо пред’явити такі папери як документи від районного відділу архітектури, пожежної служби та районної санітарно-епідеміологічної станції. Це дозволить судді зробити висновок, що будівництво об’єкта відбувалося відповідно до норм. І підвищить шанси здобути власність.
В Україні діє система штрафів на будівництво та експлуатацію самобудів, їх розмір залежить від категорії суб’єкта та типу порушення. Для фізичних осіб такий штраф становить від 50 мінімальних неоподатковуваних доходів громадян, тоді як юридичних від 20 кратної величини прожиткового мінімуму. Також передбачені такі види юридичної відповідальності як попередження про усунення та примусове знесення будівлі. Щоб уникнути цього, важливо вчасно провести легалізацію та оформити власність.
Крім неприємностей від державних органів чи контролюючих служб, самовільно збудованим об’єктом неможливо розпоряджатися в законний спосіб, що обмежує власника в його діях. Не маючи документів на збудований об’єкт (тобто Самобуд), не можливо:
Відповідно до статті 376 Цивільного кодексу України самобуд – це об’єкт нерухомості, який зведений на земельній ділянці, не призначеній для цього. А також будівництво якого відбувалося без дозволу на те державних органів, не дотримуючись обов’язкових будівельних норм, тобто самовільне будівництво. Узаконення такого об’єкта не було здійснено. Узаконення таких самобудів як тимчасові споруди, інженерні споруди, зміцнення, не регулюється законом.
Самобудом не являються тимчасові споруди, або капітальні споруди при будівництві яких забудовник оформлював документи належним чином.
Скільки коштує узаконити самобуд? Насправді, ціна варіюється в залежності від ряду факторів, основні з них:
основне призначення самобуду та кількість власників об'єкта;
наявність важливої документації на право власності та технічний паспорт на самобуд;
територіальне розташування самобуду та земельної ділянки в цілому;
складність проведення будівельних робіт та тривалість реалізації проекту.
Мінімальна ціна, щоб узаконити самобуд складає 20 500 гривень.
Під час роботи узаконення самобуду керуються законом України. Він регулює не всі питання щодо узаконення власності, тому додатково вдаються також до Постанов Кабінету Міністрів та іншим нормативно-правовим актам з питань узаконення права власності.
Для полегшення процедур узаконення самобуду з подальшою легальною передачею будинку у спадок або проведення купівлі/продажу існує наша організація. Наші експерти візьмуть на себе роботу з бюрократичною системою та гарантують своєчасне отримання всіх необхідних вам документів на об’єкти, які хочете узаконити. Довіряючи нам питання нерухомості, ви можете:
Наша консультація допоможе в тому, щоб правильно
приватизувати, узаконити побудований об’єкт.
Першим етапом є реєстрація в особистому кабінеті ВСЕ ЗАКОННО. Це займає близько хвилини часу.
Клієнт створює запит до підтримки та завантажує необхідні документи.
Експерти проводять аналіз ситуації та формують чіткий алгоритм дій для досягнення результату.
На основі аналізу ситуації формується комерційна пропозиція та виконується її обговорення з клієнтом.
Після погодження всіх деталей проекту підписуємо договір з гарантією на результат.
Реалізуємо проект згідно договору, сповіщаючи клієнта про хід виконання. По завершенню проекту передаємо повний пакет документів.