Такі великі об’єкти, як торгово-розважальні центри (ТРЦ), вимагають відповідального та професійного підходу до кожного етапу проектування та будівництва. Будь-які помилки позначаться на прибутковості бізнесу, тому проектування торгових центрів проводиться довго та ретельно, задовго до початку будівельних робіт.
Створення проекту для торгових центрів — процес підготовки технічної документації, необхідної для початку будівництва та введення об’єкта в експлуатацію. Проектування торгових об’єктів виконує таку мету: зробити будівлю привабливою, зручною та функціональною для покупців та забезпечити умови, які залучать орендарів.
Основний комплекс робіт — це складання документації. Але для нього потрібно пройти підготовчий етап та отримати інформацію, від якої надалі фахівець відштовхуватиметься.
Щоб проектування торгово-розважальних центрів було якісним, потрібно визначити ділянку та проаналізувати місцевість, де планується будівництво. Багато проектних рішень залежать від того, який рельєф на території, як туди підводити комунікації, які об’єкти інфраструктури є поруч із торговим центром, а також від архітектури поблизу.
Також до підготовчого етапу проектування торгового об’єкта відноситься обговорення із замовником побажань щодо дизайнерського оформлення та з’ясування загальної інформації про бажану будівлю: поверховість, площа, функціональність. Якщо пройти цей етап правильно, то проектування та будівництво торгових центрів та комплексів прискорюється та стає простіше.
ТЦ значно відрізняються за своїм призначенням від інших будівель, тому до їхнього проектування потрібен інший підхід. У таких центрах є зони різного призначення, для розваг, відпочинку та торгівлі. Правильне співвідношення цих зон також розробляється під час проектування і зазвичай розподіляється таким чином: 70% — торгівля, 30% — розваги та відпочинок, але, залежно від проекту, може змінюватися.
Під час розробки загальної концепції торгового центру приділяють значну увагу питанням маркетингу та реклами. Адже будівля не лише виконує функцію «коробки», де є магазини та цікаві місця для відпочинку, а й приваблює клієнтів. Проектування об’єктів торгівлі обов’язково має враховувати сучасні маркетингові тенденції.
В архітектурних рішеннях є істотні відмінності торгових центрів від будівель інших призначень. Основні нюанси проектування:
планування повинне спрощувати пересування людей і правильно розподіляти потік;
планування будівлі має сприяти торговельно-технологічним процесам;
необхідно передбачити різні способи переміщення клієнтів між поверхами;
система паркінгу має бути зручною та не створювати аварійних ситуацій біля торгового центру;
місця для рекламних вивісок потрібно розміщувати у вигідних для маркетингових цілей зонах.
Ці та багато інших моментів може врахувати лише команда фахівців різних напрямів. Тому замовляти проектування торгових комплексів потрібно у компаніях, що спеціалізуються на таких послугах.
Планування таких об’єктів, як ТРЦ — це не лише розробка дизайну та планування. Багато уваги доведеться приділити оформленню проектної документації, отриманню дозволів та запевнень, що проект відповідає будівельним нормам.
Залежно від завдань, які вирішуються на кожній стадії, проектування розважальних центрів можна поділити на такі етапи:
Створення архітектурної концепції: поділ на зони всередині приміщення та зовні, плани поверхів, парковок, фасадів. Щоб побачити, як виглядатиме будівля, на цьому етапі можна розробити 3D модель, що впливає на вартість робіт.
Проведення інженерного дослідження — це комплексні роботи, під час яких вивчаються особливості території та техногенні фактори, що впливатимуть на будівлю. Після їх проведення з’ясовується, чи можливе будівництво на ділянці і де які зони повинні розташовуватися.
Підготовка проектної документації. До неї входять архітектурні, конструктивні, планувальні та інженерні рішення для торгових об’єктів.
Проведення експертизи проекту у державних інстанціях: перевірка на відповідність нормам та вимогам.
Проектування робочих креслень — це документи, необхідні для забудовника, щоб реалізувати будівництво торгової будівлі у вигляді, передбаченому проектом.
В результаті виходить велика кількість технічної документації, де відображені всі найдрібніші особливості майбутніх розважально-торгівельних комплексів: від дизайну фасадів до схем розміщення інженерних комунікацій. Процес проектування підприємств завжди проводиться у контакті із замовником, щоб він міг контролювати його та вносити правки.
Процес проектування будівлі не менш важливий, ніж сам процес забудови, оскільки саме від нього залежатиме довговічність, функціональність та ефективність торгового центру. Відповідно, ціна проектування торгового центру не може бути низькою. Якісний проект дозволяє досягти таких цілей:
відповідність будівництва будівельним нормам та вимогам;
отримання естетично привабливої будівлі, яка чудово вписується в місцевість;
організація зручної внутрішньої логістики між торговими та розважальними приміщеннями;
вдале розташування приміщень різного призначення;
сучасне зонування, яке не лише забезпечує зручне перебування клієнтів, а й виконує функцію їх залучення й утримання;
зручна схема під'їзду до ТРЦ;
зручний підхід для покупців;
організація надійних інженерних мереж, що забезпечують комфорт працівників та клієнтів ТЦ, а також їхню безпеку.
Отримати такі результати можна незалежно від того, скільки приміщень буде в розважально-торгівельному комплексі, які там будуть функціональні зони і наскільки складні архітектурні рішення обрані. Головне — вибрати надійну компанію з проектування, яка справиться з усім цим.
Важливо розуміти, що ціна не фіксована, вона розраховується в кожному випадку індивідуально. Але відбувається це на початку співпраці, тому власник підприємств може зорієнтуватися в бюджеті.
Вартість проектування торгового центру залежить від таких факторів:
скільки розділів буде у проекті (розробка з нуля чи окремої частини);
запланована оптимальна площа приміщень у будівлі;
розташування майбутньої споруди щодо ділянки та інших об'єктів поблизу;
інфраструктурні рішення торгового центру: які будуть торгові приміщення та розважальні зони;
кількість поверхів;
загальна складність реалізації проекту;
терміни реалізації (обмежені чи ні).
Незалежно від складності вашого проекту та задуму, ви можете звернутися до нашої компанії за проектуванням торгових центрів. Ми займаємось розробкою планів з нуля, допомагаємо вирішувати питання з документацією та укладаємо з клієнтами офіційний договір. Довіряйте таку серйозну справу, як проектування торгово-розважальних підприємств, професіоналам!
Першим етапом є реєстрація в особистому кабінеті ВСЕ ЗАКОННО. Це займає близько хвилини часу.
Клієнт створює запит до підтримки та завантажує необхідні документи.
Експерти проводять аналіз ситуації та формують чіткий алгоритм дій для досягнення результату.
На основі аналізу ситуації формується комерційна пропозиція та виконується її обговорення з клієнтом.
Після погодження всіх деталей проекту підписуємо договір з гарантією на результат.
Реалізуємо проект згідно договору, сповіщаючи клієнта про хід виконання. По завершенню проекту передаємо повний пакет документів.