Будь-який об’єкт нерухомості, як житловий, так і нежитловий повинен мати свій пакет документів. Найголовнішим є технічний паспорт. Якщо з якихось причин його немає, потрібно виготовлення техпаспорту на будинок, інакше буде неможливим проведення будь-якої юридичної операції з житлом.
Щоб в Україні сьогодні зробити технічний паспорт на приватний будинок, потрібно звернутись до БТІ чи будь-якої приватної організації, яка надає таку послугу, та надати їм свій пакет документів. Він робиться швидко: від кількох годин до кількох днів.
Раніше замовити технічний паспорт на житловий будинок можна було лише у Бюро технічної інвентаризації. Сьогодні це можна зробити в будь-якій приватній компанії, яка може надати технічного спеціаліста (інженера).
Отримати техпаспорт на будинок в БТІ або приватній компанії може власник або інша людина, яка є довіреною особою (за довіреністю, завіреною у нотаріуса).
Щоб оформити нерухомість документально, потрібно отримати посвідчення з детальним плануванням будинку та іншою інформацією про нього. Саме ці дані містяться у технічному паспорті на приватний будинок.
Щоб замовити техпаспорт на будинок та потім отримати його на руки, потрібно пройти таку процедуру:
Взяти пакет потрібних документів (перелік буде вказано нижче).
Звернутися до БТІ або компанії, що надає такі послуги, та отримати консультацію фахівця.
Подати заяву, зразок якої вам нададуть в організації.
Дочекатись приїзду інженера БТІ (або приватного спеціаліста) на об'єкт. Він проведе виміри, збере потрібні дані про нерухомість.
Починається оформлення технічного паспорта із внесенням зібраних інженером даних.
Далі документ потрібно виготовити відповідно до норм та правил ведення документації, приклад правильного оформлення завжди можна переглянути онлайн.
Виготовлення триває короткий термін: до 3 днів.
Після цього технічний паспорт передають власнику об'єкта нерухомості.
Технічний паспорт має бути підписаний інженером, який проводив дослідження приміщення.
Таким чином можна отримати техпаспорт на житло в селі, садовий або дачний будиночок та інші будинки.
Відповідно до сучасних правил в Україні, термін дії техпаспорту на будинок складає 1 рік після його виготовлення. Однак, якщо з будинком не планується жодних нотаріальних дій чи перепланування, не обов’язково оновлювати папери так часто.
Отримати техпаспорт на будинок у новому екземплярі рекомендується за необхідності. Іноді нотаріуси не просять нового документа, а проводять угоди за старим, тому зайвий раз платити за переоформлення не потрібно.
Щоб правильно оформити технічний паспорт на житловий об’єкт, спочатку необхідно зібрати базовий пакет документів. Для власників приватних будинків він такий:
Якщо будинок все ще будується, то для отримання технічного паспорта потрібен ще й дозвіл на будівництво. Також його вимагають, якщо у будинку проводилась реконструкція.
У разі, коли право власності на землю чи житловий об’єкт має кілька співвласників, всі вони мають надати свої документи.
Зробити техпаспорт на будинок у новому екземплярі потрібно у таких випадках:
перепланування чи реконструкція будинку;
перед купівлею/продажем або іншою нотаріальною операцією;
у разі вимоги нотаріуса чи державної організації.
При переплануванні чи реконструкції обов’язково потрібно звернутися до БТІ, щоб внести зміни до цього документа. У будь-якому техпаспорті є креслення будинку, і якщо він не є актуальним, це може перешкодити юридичній угоді.
Попросити оновити технічний паспорт можуть, наприклад, якщо він виглядає погано, не видно інформацію або документ дуже старий.
При переоформленні права власності не потрібно змінювати папери, якщо вони зроблені менш ніж рік тому.
Новий технічний паспорт може знадобитися, якщо старий документ загублений. Цю ситуацію легко можна виправити, адже отримання техпаспорту на будинок можливе за тією ж процедурою. Виготовлення проводиться у ті самі терміни, пакет документів залишається незмінним.
Оформлення можливе у будь-якій компанії, неважливо, де було зроблено минулий документ. Вартість також не змінюється.
Настав час дізнатися скільки коштує такий документ, як його замовити і чи потрібно йти в БТІ. Не можна сказати точно, скільки коштує техпаспорт на будинок, тому що ціна залежить від площі об’єкта. Стандартна ціна: від 10 грн. за 1 м.кв. Мінімальні витрати, щоб оформити технічний паспорт на будинок, становлять 2500 грн.
Також вартість залежить від вашого регіону та цінника самої компанії, яка пропонує свої послуги. Якщо потрібно зробити папери терміново, ціна техпаспорту на будинок може зростати.
У нашій компанії ви можете розраховувати на швидке отримання необхідних документів. Вам не потрібно буде кілька разів ходити до державних чи приватних компаній, щоб писати заяву, збирати необхідні документи тощо.
Ви можете безкоштовно проконсультуватися з нашими юристами, щоб спланувати наступні дії, або повністю доручити всю роботу нам. Ми розберемося у вашому випадку і з’ясуємо, як швидко можна зробити техпаспорт і скільки це буде коштувати. Телефонуйте нам, щоб отримати першу консультацію прямо зараз.
Першим етапом є реєстрація в особистому кабінеті ВСЕ ЗАКОННО. Це займає близько хвилини часу.
Клієнт створює запит до підтримки та завантажує необхідні документи.
Експерти проводять аналіз ситуації та формують чіткий алгоритм дій для досягнення результату.
На основі аналізу ситуації формується комерційна пропозиція та виконується її обговорення з клієнтом.
Після погодження всіх деталей проекту підписуємо договір з гарантією на результат.
Реалізуємо проект згідно договору, сповіщаючи клієнта про хід виконання. По завершенню проекту передаємо повний пакет документів.